nog een paar nachtjes slapen... - Reisverslag uit Haren, Nederland van Anna Faber - WaarBenJij.nu nog een paar nachtjes slapen... - Reisverslag uit Haren, Nederland van Anna Faber - WaarBenJij.nu

nog een paar nachtjes slapen...

Door: Anna

Blijf op de hoogte en volg Anna

03 Augustus 2010 | Nederland, Haren

Hej alla!

Nog 2 nachtjes en dan vertrekken Bas en ik naar Stockholm. We hebben al een leuk (en warm) afscheidsfeestje gehad. Iedereen die er was: bedankt! We vonden het erg gezellig! Er zijn foto’s gemaakt en een heel aantal staan op mijn album.nl (http://www.mijnalbum.nl/Album=ZIIVYKQB ).

Twee weken geleden is Bas naar Stockholm geweest om het appartement te bekijken en de sleutels in ontvangst te nemen. Ons appartement ligt in de wijk Kungsholmen, in het centrum van Stockholm. Stockholm bestaat uit allemaal kleine eilandjes. We zitten ongeveer 15min en één brug af van het centraal station (ter voet). Het appartement ligt in een typisch Zweeds woonblok. We delen samen met het blok een grote tuin (met een aantal bbqs :D), 2 sauna’s (al uitgeprobeerd door Bas, wel bevallen geloof ik) en een ruimte met wasmachines en drogers. Het appartement zelf bestaat uit een woon/slaapkamer, badkamer, hal en keuken, en is volledig ingericht (voor foto’s: zie http://www.mijnalbum.nl/Album=JQ68TQQD ) De appartementen in Stockholm zijn over het algemeen kleiner dan de appartementen in Nederland. De combinatie van woon- en slaapkamer komt vaker voor in Stockholm. In ons geval hebben we een opklapbed in een kast in de woonkamer, dat we overdag kunnen opruimen. Het bed lijkt op de foto’s wat klein, maar het is 1,60 bij 2,00 meter dus dat is best redelijk. Voor de rest staan er behalve kasten ook een zeer comfortabele bank met grote poef/verlengstuk. De keuken is groot en hoog (om bij de bovenste kastjes te komen, heb ik waarschijnlijk een trappetje nodig).

De laatste weken zijn we bezig geweest met het afronden van werk en studie, afscheid nemen, verkopen van spullen, verhuizen en (de laatste dagen) inpakken van de koffers voor Stockholm. Zelf ben ik ondertussen een beetje gek geworden van het vele inpakken en uitpakken, maar op dit moment hoef ik nog maar 1 keer een tas in te pakken..hopelijk lukt het me om onder de 20 kg te blijven. Woensdagmiddag vertrekken we vanaf Luchthaven Eindhoven met Ryanair. Wij vertrekken vrij vroeg vanuit Groningen. Ik ben zelf enorm benieuwd naar het appartement en de stad (nee, ben er zelfs nog nooit geweest..). Zit me enorm te verheugen op de nieuwe stad, het hardlopen daar (mijn rondje is ongeveer even groot als de omtrek van het eiland waarop we wonen), het zwemmen bij het Stadhuis en de eerste sneeuw. Maar op dat laatste zal ik nog even moeten wachten gok ik. ;) Ik zal proberen jullie een beetje op de hoogte te houden van ons doen en laten in Stockholm.. Ik hoop dat ik het beter volhoud dan in Canada. We hebben nog geen internet in het appartement, dus jullie zullen even moeten wachten op het volgende berichtje vrees ik.

Hälsningar,

Anna

  • 03 Augustus 2010 - 07:01

    Paula:

    Hoi Anna,

    Ziet er geweldig uit, dat appartement! Ik benwel benieuwd naar jullie belevenissen in Stockholm, blijven schrijven hoor.

    Groetjes
    Paula

  • 03 Augustus 2010 - 07:22

    Marieke V:

    Hi Anna

    Veel plezier daar! Grote stap om naar een ander land te verhuizen.

    Marieke v

  • 03 Augustus 2010 - 07:55

    Marloes:

    Hee Anna,

    Leuk al die foto's! Goeie reis en veel plezier daar!
    Groetjes,
    Marloes

  • 03 Augustus 2010 - 09:45

    Joyce J.:

    Hey Anna,

    Ziet er mooi uit dat huisje! Ik wens jullie alvast heel veel succes en we spreken elkaar zeker nog!

    Kus

  • 03 Augustus 2010 - 19:11

    Niels & Charlotte:

    Veel succes met inpakken(zijn jullie al klaar?) en goede reis!

  • 03 Augustus 2010 - 20:24

    Kirsten (Amicitia):

    Heel veel plezier en vooral avontuur toegewenst daar in Zweden. Ik hoop dat jullie daar een mooie tijd beleven. Wel naar het ULV blijven komen hè ;-) voor onze jaarlijkse knuffel en foto

    XX

  • 04 Augustus 2010 - 11:51

    Suus:

    Hey Anna!

    Aan de rand van een nieuw avontuur :)
    Heel veel plezier en goede reis! Ik ben benieuwd naar je volgende verhalen!

    Liefs,
    Suus

  • 04 Augustus 2010 - 18:00

    Jack En Thérèse:

    Hej !
    Gelukkig heb ik het adres van je site onthouden, want het mailtje heb ik niet gehad.
    Het ziet er leuk uit en wij zullen jullie graag blijven volgen.
    Jouw poster was niet gevonden op het vliegveld. Mocht dit nog wel zo zijn, dan bellen ze ons en dan haal ik hem op.
    Veel succes morgenochtend ! We duimen !
    Groetjes Jack en Thérèse

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anna

Op naar Zweden!

Actief sinds 20 Okt. 2006
Verslag gelezen: 645
Totaal aantal bezoekers 9457

Voorgaande reizen:

09 Februari 2007 - 04 Maart 2007

Mijn eerste reis

04 Augustus 2010 - 30 November -0001

Bas en Anna naar Stockholm

Landen bezocht: