uit het vliegtuig, op de fiets - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Anna Faber - WaarBenJij.nu uit het vliegtuig, op de fiets - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Anna Faber - WaarBenJij.nu

uit het vliegtuig, op de fiets

Door: Anna

Blijf op de hoogte en volg Anna

10 Februari 2007 | Canada, Vancouver

Hoi iedereen.

Donderdagavond om half 8 vertrokken met de trein uit Maastricht, met de hoop ondanks het weeralarm (ivm met de bergen sneeuw die niemand zag) toch nog aan te komen in Den Haag. Hier kreeg ik direct voedsel (mjam..) en na een korte nacht werd ik weg gebracht naar de trein en was mn reis toch echt begonnen.
Het inchecken ging vrij soepel en de douane werkte ook redelijk mee (een verademing na mn trip naar Berlijn), maar toen werd ik gebeld door pappa. Dat ie in de parkeergarage stond en onderweg was voor een kop koffie...vanuit Groningen! Hij was helemaal uit Groningen komen rijden om mij om half 8 van de trein te kunnen halen als verrassing..Helaas had ie vertraging gehad en was hij te laat en stond ik al achter de douane. Ik mocht niet meer terug van de beveiliging, maar de aardige meneer wilde nog wel even wat Dollars voor mij van pappa ophalen..Hij heeft dus ruim 7 uur gereden om alleen even door het glas te kunnen zwaaien en een telefoongesprek. Was voor hem (en mij) een best wel sneue bedoeling..
Voor de rest ging de reis best voorspoedig. Alleen een kapotte reistas van mijn backpack was wat minder..maar Lufthansa heeft direct beloofd een nieuwe te betalen, dus dat komt wel goed.

Bij Angela aangekomen (ze doet de groetjes), eerst de kamer en het verdere huis bezichtigd..(wat een uitzichten..geweldig..The Burrard Inlet met al zijn bootjes beheersen de horizon..ik ben nu al verliefd op het uitzicht..al is het meer een flirt..want er staat iets wat lijkt op een bunker in de weg..(das de rechtenfaculteit overigens, is dat humor? :S )

Na een lange nacht hebben we vandaag Stanley Park per fiets verkend. We hebben grotendeels The Seawall gevolgd, maar aangezien er hier een tijdje geleden ook een storm is geweest en 60.000 bomen zijn gesneuveld, is een groot deel niet te betreden. We moesten toen een alternatieve route volgen en tja..dat schijn je mij niet te moeten laten doen..Na een stevige klim, die niet zou misstaan in welke wielerwedstrijd dan ook en een rooie kop, hadden we wel een super mooi uitzicht over The Lions Gate Bridge..gebouwd door Angela's favo familie, Guinness.Het park is echt geweldig..en divers. Waar vind je anders Totempalen en versteende meisjes in wetsuits op stenen en versteende atleten..beetje vreemd, maar wel leuk..(over het park heb ik het dan he?)
Sommige dingen die jullie op de foto's zien kunnen wellicht worden schokkend, niet zo van mij, maar wel van Angela...niet getreurd, de Canadese wet verbiedt het ons om zonder helm te fietsen..niet alleen wij zagen er dus zo vreselijk charmant uit.

Nog een goed punt van Vancouver: het is een geweldige stad om te shoppen! Als ik geen limiet op mn creditcard had gehad....(droom droom). Ze hebben hier geweldige winkels en nog betere kleding.Bovendien is het veel goedkoper dan in Nederland! Ik had beter geen kleding kunnen nemen. Mijn vriend Tommie heeft hier uitverkoop..net als veel andere leuke winkels.

Hier laat ik het even bij, voor ik klachten krijg over mn verhalen..hihi..Voor de rest van de verhalen van vandaag verwijs ik naar Angela (die hier over een maandje of 2 ook over bericht)..

  • 11 Februari 2007 - 10:52

    Sanneke:

    Hey Anna!
    Fijn dat je goed aangekomen bent. Leuke foto's, hebben ze daar veel van die grote bomen? Veel plezier! Ik kijk al uit naar je volgende verhalen!
    Liefs Sanneke

  • 11 Februari 2007 - 13:27

    Juta:

    Hoi Anna!

    Blij dat je goed bent aangekomen! Had nog een berichtje op je voicemail ingesproken, maar ik ben bang een beetje te laat... Dus bij deze alsnog een hele fijne vakantie (wat wel gaat lukken aan de foto's te beoordelen)! Schrijf snel maar weer, want ik ben benieuwd hoe het daar is! Doe de groetjes aan Angela!

    Liefs,
    Judith

  • 11 Februari 2007 - 15:36

    Papa:


    Ziet er goed uit.Groeten aan Angela.

  • 11 Februari 2007 - 21:00

    Mama:

    het ziet er op de foto reuzeleuk uit.We hebben het ook even naar r. en h. doorgestuurd.Ik hoop dat je er een goede tijd hebt.Toen ik de foto"s zag ,kwamveel in het park me weer in het geheugen, leuk, hoor.Mama.

  • 12 Februari 2007 - 08:30

    Ikkuh:

    Heej Anna,

    Hihi kan me wel voorstellen dat Angela t maar niets vond zo'n helm haha. Als je haar maar goed zit :D.
    Onwijs veel plezier in Canada! Geef Angela een knuffel van me en zeg d'r dat ze eens moet opschieten met d'r nieuwe up-date ;)

    Kuzzzzzzzz

  • 12 Februari 2007 - 09:24

    Doyce:

    He Anna,

    ik heb nu alweer verhalen te vertellen waar je U tegen zegt, maar die spaar ik wel op tot ik er heel veel heb en dan schrijf ik een mooi mailtje naar je.

    Ziet er allemaal leuk uit daar en ik ben wel benieuwd naar die heuvel van jullie. Moesten jullie afstappen?

    Groetjes aan angela.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anna

Op naar Zweden!

Actief sinds 20 Okt. 2006
Verslag gelezen: 132
Totaal aantal bezoekers 9460

Voorgaande reizen:

09 Februari 2007 - 04 Maart 2007

Mijn eerste reis

04 Augustus 2010 - 30 November -0001

Bas en Anna naar Stockholm

Landen bezocht: