tweede en derde dag Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Anna Faber - WaarBenJij.nu tweede en derde dag Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Anna Faber - WaarBenJij.nu

tweede en derde dag Vancouver

Door: Anna

Blijf op de hoogte en volg Anna

16 Februari 2007 | Canada, Vancouver

Ben ik weer...het heeft wat lang geduurd door het drukke schema, maar hier komt weer een verhaaltje..(zal het kort houden anders heb ik straks niets meer te vertellen)

Na een goede nacht gemaakt te hebben (en maar 1 keer even heel kort wakker te zijn geworden..met de jetleg valt het dus wel mee) en te hebben ontbeten, zijn we er weer op uitgetrokken. We wilde eigenlijk weer gaan fietsen, maar gezien de regen hebben we er toch maar voor gekozen om naar Gastown en Downtown te gaan..met de hoop op beter weer de volgende dag (dat was trouwens ook ijdele hoop..)

Na op de foto te zijn geweest met de stoomklok en Gassie Jack, zijn we naar binnen gevlucht bij de Spagetti Factory. Angela ging voor alleen een salade (dom dom dom) want ik koos een hoofdgerecht en kreeg daarbij een voorgerecht en een toetje kado..Gelukkig was de serveerster heel aardig (en ze had medelijden met Angela volgens mij) want Angela kreeg ook ijs..Het eten was bovendien was het eten ook nog super..een echte aanrader dus! Nog even een foto van Vancouver Outlook! en we zijn maar begonnen met shoppen (jaja alweer..). Hier werden we weer hongerig van (daar is het eten weer) en hebben we bij een Grillhouse op Burrard, Moxie's, gegeten. Hier hebben ze behalve heerlijk eten en een mooi uitzicht ook nog eens hele lekkere (en goedkope ;-) )cocktails.Hierna zijn we maar naar huis gegaan (na nog even een aantal winkels in te zijn geweest..want schijnbaar is het een "teken" als een schoenenwinkel open blijft tot je klaar bent met eten..hihi). Ik kan wel wennen aan het leven op deze manier. Volgens mij is het maar goed dat de campus zo ver van de binnenstad is..

Dag drie begon met een hele vroege wekker, want Angela had les om half 9.. Omdat ik toch klaar wakker was heb ik maar besloten om de UBCcampus wat beter te bekijken.. Mijn eerste indruk was door de kerncentrale en bunker namelijk niet al te best. Ik werd aangenaam verrast. Als eerste heeft UBC namelijk zijn eigen Starbucks(!)..helaas kwam ik hier pas achter toen ik al ergens anders koffie had gehaald..per voet ben ik op zoek gegaan naar de sights van de campus. Ten tweede heeft de campus wel mooie gebouwen, maar niet in de buurt van Angela's gebouw..The Rose Garden was ondanks de winter best okay (mooi uitzicht..zie foto), maar het mooiste vond ik de Aziatische tuin.Hier ontmoette ik Nin Ga (geen idee of ik het goed schrijf..zo klonk het in ieder geval..zo niet: ik wil niemand beledigen). Zij heeft me van alles verteld over de tuin en de harmonie die het moest voorstellen en moest brengen in de leven van de mens. Mooie gedachte.maar behalve dat ook erg mooi.

's Middags hebben Angela en ik samen Granville Island bekeken (heel erg lekker ijs en mooie bootjes..) en de Skyline van Vancouver gefotograveerd. Bovendien heb ik alles voor mijn treinreis geregeld ( Canrailpass aangekocht en reis gereserveerd)

Ik moet het nu afsluiten want mijn internet tijd is voorbij, helaas.. Later volgt de rest..

byez

  • 16 Februari 2007 - 07:49

    Angela:

    Hey dude! Wow, jij bent goed! nu alweer een update! Ik zal morgen dan ook maar eens een update online gooien.. wil natuurlijk geen ruzie met birgit ;) Ik ben inmiddels gelukkig weer safe and sound op mn eigen plekkie. Was nog wel even wat gedoe vanmiddag, maar ik heb gelukkig niet extra hoeven te betalen voor de bus (ik verwacht dat het de tranen waren die het em deden).. al met al was vandaag een rare dag.. Maar daarover hoor je 'binnenkort'meer.. op mijn blog (hihi :D). Veel plezier nog in Victoria! Hoop dat het weer een beetje mee zal zitten!! Nu begint de reis pas echt.. Geniet er van!!
    Liefs en dikke kus, Angela

  • 16 Februari 2007 - 08:22

    Paula:

    Anna en Angela, dat klinkt allemaal helemaal niet gek! Anna inderdaad nog veel plezier met je reis, en Angela, succes en veel plezier in je laatste half jaartje!!!!

    Liefs!

  • 16 Februari 2007 - 21:12

    Pa:

    Nou, je hebt wel veel te verhalen. De Starbucks valt bij ma natuurlijk prima. Ik houd mijn hart vast als ze hier ook zo'n tent openen bij een zwembad of zo. De plaatjes zijn ondanks het weer toch mooi

  • 17 Februari 2007 - 13:16

    Inge:

    hey anna! zo te lezen vermaak jij je prima! jetlag gaat vanzelf wel weer over:) superveel plezier gewenst! doei! x Inge

  • 18 Februari 2007 - 03:29

    Annadobbertverder:

    hij was gelukkig eenmailig, dus viel wel mee...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anna

Op naar Zweden!

Actief sinds 20 Okt. 2006
Verslag gelezen: 97
Totaal aantal bezoekers 8759

Voorgaande reizen:

09 Februari 2007 - 04 Maart 2007

Mijn eerste reis

04 Augustus 2010 - 30 November -0001

Bas en Anna naar Stockholm

Landen bezocht: