Vancouver en treinreis naar Edmonton - Reisverslag uit Edmonton, Canada van Anna Faber - WaarBenJij.nu Vancouver en treinreis naar Edmonton - Reisverslag uit Edmonton, Canada van Anna Faber - WaarBenJij.nu

Vancouver en treinreis naar Edmonton

Door: Anna

Blijf op de hoogte en volg Anna

03 Maart 2007 | Canada, Edmonton

Hey allemaal..

De veertocht naar Vancouver (of the mainland van Canada) was absoluut prachtig! Geen dieren gezien (zijnde walvissen oid) maar wel huizen die ik wel heel erg graag zou willen hebben eigenlijk...
Na in Vancouver op Pacific Central te hebben ingecheckt voor mijn trein, ben ik richting Chinatown gelopen. Die dag was het namelijk het chinees nieuwjaar en aangezien Vancouver een van de grootste Chinatowns heeft van Amerika, leek het me leuk om dit hier te zien. Ook heb ik zo nog even met Angela opgetrokken. Al bleek haar vinden nog een hele klus. Omdat alle wegen waren afgezet ivm de optocht moest ik zo ongeveer heel Chinatown door..en deze stond echt overal vol met mensen!
De volgende uren kort samengevat: heel veel kleuren, mooie kostums (en wat mindere) en draken. Als ik thuis ben, zet ik de foto's online (das sneller dan wachten tot ik hier iets vind).

Rond 16.00uur was ik weer terug op het station waar ik direct door kon lopen naar de eerste klas wachtruimte. Hier stonden hapjes, drankjes (lees: champagne), koffie, thee en koekjes op me te wachten..
Na een tijdje mochten we de trein in. Toen ik bij mijn plek terecht kwam, was mijn bagage daar al en daar was ook mijn porter (lees: butler/persoonlijke reisbegeleider) op mij te wachten. Greg zou de gehele trip mijn bed opmaken ('s ochtends en 's avonds), alles voor me regelen wat ik wilde en was ook mijn persoonlijke alarmklok als ik die nodig had. Hij kwam met knopje in de muur. Als je daar op drukte stond ie binnen een minuut voor je..Duss.. Gezien het feit dat ik enigzins verbaasd was, liet ie de rest van de details nog even achterwege..maar ik kon voor hors d' euvres en champagne als voorbereiding op het diner al naar de vip-kar..

Een uur na vertrek werd ik verzocht om mij naar de diner-wagon te begeven waar ik weer begroet werd met champagne en een tafel deelde met mijn buren uit de andere coupe. Ik kreeg een menukaart voor mijn neus waaruit ik mocht kiezen (speciale kaart ivm allergien, Ze hadden een hele menu kaart voor me gemaakt!). Vervolgens kreeg ik een viergangen menu voor mijn neus (Vissoep met brood en lekkere boter, zalm met een of ander kruidenjasje, ijs, koffie en taart) over een periode van ongeveer 2 1/2 uur...En het eten was super lekker..restaurantstijl a la De Cuyp op de Tongersestraat..
Toen ik daarna weer terug kwam bij mijn ruimte, was mijn bed al opgemaakt en half opgelegd. Enthousiast als ik was, ben ik daar natuurlijk direct opgeklommen..niet zo slim, aangezien hier een flesje water en een snoepje op lagen. Het was vooral het flesje wat pijnlijk was btw..Ik heb nog even met mijn buren gepraat en ben toen het bed ingedoken..Na een heerlijk nacht (schommelen van de trein leek op dat van de boot) werd ik inderdaad gewekt voor ontbijt (op een voor mij toch niet zo'n vip-tijd) om half 7, maar ook hier een drie gangen ontbijt: vers fruit, pancakes met maple/frambozen en yogurt met fruit toe..jammie..daar zou ik zeker aan kunnen wennen elke ochtend..zelfs op dat uur..hihi. Oh nou vergeet ik bijna de champagne die weer geserveerd werd.dom dom dom..Moet wel eerlijk toegeven dat ik het geen enkele keer gedronken heb. Champagne en een trein leek me geen goede combinatie..
Even een (heel klein) puntje van kritiek: voor 7-up/sprite tijdens het eten moet je wel betalen: gromms!

Koffie werd weer geserveerd in de vipkar..met hele lekker muffins..Terwijl ik dat at heb ik natuurlijk ook veel naar buiten gekeken: De natuur is echt great! Op deze manier heb ik namelijk een groot deel van de rockies gezien (vanuit mijn bed..hihi) en heel veel dieren. Na onze stop in Jasper en Jasper National Park (we kregen ruim de tijd om dit alles te bezoeken...veel foto's gemaakt of course) zagen we een aantal dieren vanuit de trein. Zo stond er een Moose op de rails zodat de trein moest stoppen. Hij had echt zo'n look van 'wat doen jullie hier?dit is mijn terrein'. We hebben een half uur stil gestaan voor hij eindelijk van de rails af ging. Tijdens de lunch (overigens weer drie gangen: noodlesoep, broodje met hamburger en allerlei soorten sla en als toetje een kaasplankje) zagen we een roedel wolven over een bevroren meer lopen en berggeiten op een steile berg..

Ik vond het echt jammer toen ik 's middags in Edmonton was en niet verder kon met de trein. Zeker omdat deze eindigde in een redelijke anti-climax: VIARAIL had het treinstation verplaatst naar een plek in the middle of nowhere..(meestal stop je midden in de stad). Ik heb samen met een prof van de university of Edmonton een taxi genomen en dropte me netjes voor mijn hostel.Die eigenlijk ook in een suburb leek te staan, later bleek dat heel Edmonton eigenlijk zo was...maar dat vertel ik de volgende keer wel..heb nu een vliegtuig te halen..naar Nederland..snik snik..Zal de rest typen in het vliegtuig dat het iig niet compleet achteraf komt..haha

tot snel!

  • 04 Maart 2007 - 13:11

    Birgit:

    Heej Anna,

    Wat ben je toch ook een luxe dier he ;) Niet alleen je kleding moet van tommy pull my finger komen, maar mevrouw moet ook 1e klas reizen en dan nog durven te klagen dat ze moet betalen voor d'r 7up FOEI!!!
    Die trein reis klinkt trouwens ook ECHT NIET verkeerd! Super dat je zoveel diertje in t eggie hebt gezien. Ben benieuwd naar de fotootjes, maar die zie ik wel als jij voor mij gaat koken haha :D
    Goede vlucht terug en tot schnell!

    Kuzzzzzzzzzz

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anna

Op naar Zweden!

Actief sinds 20 Okt. 2006
Verslag gelezen: 220
Totaal aantal bezoekers 8759

Voorgaande reizen:

09 Februari 2007 - 04 Maart 2007

Mijn eerste reis

04 Augustus 2010 - 30 November -0001

Bas en Anna naar Stockholm

Landen bezocht: