Shoppen in Seattle - Reisverslag uit Seattle, Verenigde Staten van Anna Faber - WaarBenJij.nu Shoppen in Seattle - Reisverslag uit Seattle, Verenigde Staten van Anna Faber - WaarBenJij.nu

Shoppen in Seattle

Door: Anna

Blijf op de hoogte en volg Anna

18 Februari 2007 | Verenigde Staten, Seattle

Nou en toen waren we in Seattle..Op dinsdag 13 februari hebben we de bus van 08.00 uur gepakt vanaf Pacific Station in Vancouver. Dit betekende weer een kort nachtje (dit maal een nacht van 4uur). 's Ochtends op het station heb ik voor vertrek ook nog even een aantal andere dingen geregeld..Zo ben ik vanaf nu geen gewone passagier meer op de Canadian, maar een first class passenger..als je dan toch reist, moet je het in luxe doen toch? (er was een actie waardoor het bijkopen zeeeeeeer goedkoop was) Dus nu heb ik mn eigen slaapkamertje en krijg ik elke maaltijd een menu voor mijn neus waaruit ik een driegangen diner mag samenstellen..Dit wordt aangepast aan mijn wensen (natuurlijk..) Dat wordt genieten!

Na een niet al te lang ritje zijn we veilig en wel in Seattle aangekomen. Maar dat Seattle (de VS uberhaupt) nog op de kaart staat, verbaast me na de grenscontrole toch wel een beetje. Je mag geen voedsel mee nemen de grens over volgens de regels. Dus ik had (als brave burger) mijn brood in de afvalzak van de bus gegooit..Na de douane mochten we weer terug de bus in..(die ook gecontroleerd was op verboden zaken)..nouja je raadt het al: mijn brood (en alle andere spullen van medepassagiers) lagen er allemaal nog..Ik kan rustig zeggen dat ik redelijk verrast was..Angela had twee appels bij zich (ook verboden goederen), die mocht ze ook gewoon mee nemen de VS in. reden?? Er zat een stickertje op die beweerde dat de appels uit Washington kwamen.. Dat iedereen dat stickertje gewoon op ieder willekeurige appel had kunnen plakken en zo iets mee had kunnen smokkelen, maakt blijkbaar niet uit..Vreemde jongens, die Amerikanen..

In Seattle hebben we gedaan wat iedere tourist daar doet: de Seattle Needle (Toren), Monorail, uitzichten (oa waterfront),historische gedeelte, de winkelcentra, stadions etcetera etcetera..Ohja we hebben ook nog een soort van Ghetto bezocht. Hier kwamen we alleen pas achteraf achter -heel slim-. Wij dachten namelijk vanaf Pike Market wel even naar de Needle te kunnen lopen..tja.dat schijnt dus niet zo slim te zijn..We vonden al dat we zoveel zwervers en verslaafden tegen kwamen..:-) Nouja..er is niks gebeurd en zo zie je nog eens wat toch?

Een paar hoogtepuntjes van het bezoek:
The Cheesecake factory:
omschrijving: Eet je helemaal tot de nok toe vol en misselijk met al het voedsel wat ze voor je neus zetten, met natuurlijk als hoogtepunt de cheesecake. Persoonlijk heb ik geen stukje gehad (ivm allergie) maar als ik Angela's blik /geluiden/andere reacties mag geloven, schijnt het de beste taart ter wereld te zijn. Zelf heb ik eerst een MEGA hamburger gehad (absolutely superb!) en ipv aan taart, heb ik me helemaal misselijk gegeten aan een caramel Sundae..jammie. Helaas paste het niet in een doggiebag.

De winkels:
omschrijving: LOVE THEM! nog nooit zoveel kleding gezien die ik leuk vind! En gezien de koersen (en hun normale prijzen) super goedkoop..winkels die echt aan te raden zijn, zijn Banana Republic en American Eagle.
Een echte aanrader is een (zeil)botenwinkel in het oude gedeelte van Seattle. Ze hebben heel erg mooie spullen voor op de boot of in huis..helaas was dit allemaal niet goedkoper dan in NL omdat het in de VS nog bijzonderder is dan bij ons..

The Seattle Needle:
's Avonds is het uitzicht nog mooier dan overdag..overal lampjes..het leek wel kerstmis (misschien dat ik het daarom zo mooi vond. Binnenkort zet ik nieuwe foto's online en dan zullen jullie zien wat ik bedoel :-)

Op donderdag heb ik zeer vroeg (alweer een kort nachtje) de Victoria Clipper (ferry) naar Victoria, Canada, gepakt. Maar dat komt wel in het volgende verhaal...mijn internetminuten zijn namelijk om..

Bye byez!

  • 18 Februari 2007 - 12:13

    Sander:

    Hee Anna! Leuk om je verhalen te lezen en te zien dat je het naar je zin hebt! Ik ben begin juni weer terug, dan een biertje in de Oase doen? ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anna

Op naar Zweden!

Actief sinds 20 Okt. 2006
Verslag gelezen: 549
Totaal aantal bezoekers 7670

Voorgaande reizen:

09 Februari 2007 - 04 Maart 2007

Mijn eerste reis

04 Augustus 2010 - 30 November -0001

Bas en Anna naar Stockholm

Landen bezocht: