Feels like home - Reisverslag uit Victoria, Canada van Anna Faber - WaarBenJij.nu Feels like home - Reisverslag uit Victoria, Canada van Anna Faber - WaarBenJij.nu

Feels like home

Door: Anna

Blijf op de hoogte en volg Anna

19 Februari 2007 | Canada, Victoria

Na aankomst in Victoria, was het hostel snel gevonden. Victoria heeft namelijk een lange straat (Governmentstreet) waar alles op uit komt. Bovendien was het maar een klein kwartiertje lopen..Onderweg naar het hostel kwam ik eigenlijk al langs de belangrijkste sights (Waterwall, standbeeld van koningin Victoria, Starbucks etc etc) en bleek al dat Victoria eigenlijk een beetje in de tijd is blijven hangen. Zo werkt het hostel met papiertjes met je kamer en bednummer er op..niet met sleutels oid..hihi! Dezelfde dag heb ik nog een aantal dingen gedaan. Zoals het bezoeken van Royal British Columbia Museum (gaaf:complete stad na gebouwd inclusief bioscoop (met charlie chaplin film) en eigen waterrad voor het filteren van goudstof), St. Ann's Academy (en historische school) en de gemiddelde hoeveelheid totempalen op een dag..Dat laatste klinkt een beetje vreemd misschien maar je komt die dingen echt overal (zelfs in winkelcentra tegen). 's Avonds heb ik met een Nieuw-Zeelands meisje gegeten in een pub die een paar gebouwen verder dan de in was. Ik wilde eigenlijk Fish'n Chips halen op Fisherman's Wharf, maar die bleek in zijn geheel dicht te zijn (nadeel van de winter), maar de pub was ook zeer okay. Daarna ben ik nog door een aantal Australiers en een Maastrichtse psychologie studente mee uit gevraagd, maar gezien mijn korte nacht heb ik toch maar besloten in bed te duiken..Dit was nodig ook. Ik viel namelijk in slaap voor ik mijn slaapzak had dicht geritst..

De tweede dag heerlijk ontbeten bij Starbucks met een Caramel Machiato en daarna heb ik een fiets gehuurd. Het weer was namelijk regenachtig zonnetje (jullie kennen het allemaal wel) en aangezien er geen ferries (formaat badkuip) nog waren ivm de winter leek mij dit de beste optie. Ik heb de hele stad een beetje rond gefietst. Thunderbird Park, Beacon Hill Park, the waterfront of Dallas Road (incl Fisherman's wharf nog een keer, nog steeds dicht btw), Holland Point (niets te doen overigens..typisch), de dam en nog een aantal dingen. Onderweg terug naar het hostel heb ik Craigdarroch Castle nog bezocht. Erg mooi, maar ook erg donker doordat de complete binnenkant (en buitenkant als je het mij vraagt) van hout is gemaakt. Mooi weetje bij het kasteel: de man die het heeft laten bouwen heeft er zelf nooit gewoond omdat hij is overleden voor het af was..Hierna ben ik boodschappen gaan doen om uiteindelijk pizza te gaan halen met mijn roommate Steph, uit Kent. Deze had een mooi excuus om een wereldreis te maken..Dit was namelijk simpelweg goedkoper dan Canada en de VS doen...hmmm en waarom heb ik dat niet gezien???

De volgende dag ben ik nog kort gaan fietsen (had nog een tocht gepland maar heb me flink verslapen) voor dat de fiets terug moest zijn..Daarna heb ik Chinatown, de Legislative buildings en een markt bekeken voor ik weer eens de Starbucks indook. Daar heb ik Tom ontmoet (geloof me, als je alleen reist en gave verhalen wil horen/mensen wil ontmoeten is dat THE place to be!). Tom gaat met een twee-master de wereld rond zeilen in een poging jongeren te leren zeilen en dicipline aan te leren. Na een tijdje praten (lees ruim uur) heeft ie me gevraagd om mee te gaan (schijnbaar zag ik er uit alsof ik dicipline nodig had..haha). Toen ik voorzichtig informeerde naar de kosten: maar 180 Can Dollar per dag! Auch.. hmmm hou het voorlopig toch maar bij mijn Lasertje..

Over thuis gesproken..Begin nu toch wel dingen te missen zoals mensjes en activiteiten, ondanks het feit dat ik Super Bunny heb..Oh ik moet weer gaan want mn tijd is voorbij..I'll be Back!

  • 20 Februari 2007 - 11:13

    Juta:

    Klinkt allemaal super! Waar blijven de foto's, hihi! Toch jammer van die boot...
    Hier hebben we carnaval gevierd, heb je toch wat gemist... Nou ja, voor mij is twee dagen echt genoeg!
    Veel plezier op de volgende etappe!

  • 24 Februari 2007 - 14:42

    Mama:

    wel jammer dat ik na deze aanstekelijke verhalen er geen foto bij kan zien.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anna

Op naar Zweden!

Actief sinds 20 Okt. 2006
Verslag gelezen: 102
Totaal aantal bezoekers 8759

Voorgaande reizen:

09 Februari 2007 - 04 Maart 2007

Mijn eerste reis

04 Augustus 2010 - 30 November -0001

Bas en Anna naar Stockholm

Landen bezocht: